Linus arbetar inom vår Service Desk!
Inom Responda Group har vi en Service Desk avdelning. Här jobbar Linus Heimdal som Team Manager 😃.
Vad arbetar ni med på Service Desk?
Service Desk agerar länken mellan samtliga medarbetare och IT-avdelningen för att ansvara för att samtliga IT-system fungerar i vardagen. Inom Service desk jobbar agerar vi både intern service samt leverans av liknande tjänster externt. Mitt team hjälper våra kunder med IT-support, det kan vara är allt från att agera Helpdesk till att supportera och drifta deras IT-tjänster och Windows miljö.
Berätta om dig själv och din bakgrund?
Jag är född i Östersund men är faktiskt uppvuxen genom åren i Norge, Storbritannien, Australien och Sverige. I min karriär har jag jobbat inom olika områden allt från flygvärd, sälj och IT. Började min resa inom Responda Group 2022.✨
Vad gillar du att göra på fritiden?
Brinner för att ta mig an projekt, ofta någon form av renovering. Gillar också sällskapsspel! Ett roligt projekt jag jobbar med just nu är en gammal 70-tals båt jag restaurerar. Har även byggt in en dold TV i sängmöbeln som hissas upp på kommando!
Vad fick dig att välja Responda Group?
Upplevdes som ett naturligt nästa steg i min karriär, att anta nya utmaningar och ansvarsområden som ledare för servicedesk inom Responda Group.
Vad innebär din roll hos oss?
En viktig del inom organisationen som arbetar med att se till att säkerställa att den dagliga driften rullar på! Jag har ett team på fem härliga medarbetare som tar fram det bästa i varandra. 😍
Vad ser du fram emot?
Den spännande tillväxtresan vi står inför. Vilka möjligheter detta kommer ge framöver!🙌
Vad betyder service och ledarskap för dig?
Tänker behjälplighet när det gäller service. Ledarskap innebär att vara en rollfigur för sina medarbetare och ha deras behov i första tanke. Att kunna bäst tillämpa deras kompetenser och styrkor dit det bäst passar!
EXTRA: Fun fact om mig!🎉
Har träffat flertalet personer av den svenska kungafamiljen!